Skupina Markíza si so stanicami Markíza, Doma a Dajto v uplynulom marci 2021 udržala a medzimesačne ešte viac posilnila stabilnú pozíciu jednoznačného lídra na slovenskom televíznom trhu. V obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 dosiahla vynikajúci priemerný celodenný trhový podiel 27,0 % a konkurenčnú skupinu Joj (20,3 %) tak predstihla s rozdielom 6,7 percentného bodu. Zároveň si v porovnaní s februárom 2021 polepšila o 0,9 percentného bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v 30 z 31 marcových dní.
Celkovo najsledovanejším programom uplynulého mesiaca v rámci celého trhu sa v cieľovej skupine 12-54 stalo vydanie relácie Počasie odvysielané v nedeľu, 7. marca 2021, ktoré dosiahlo vysoko nadpriemerný rating 13,2 % a trhový podiel 30,7 %. Aktuálne informácie o počasí TV Markíza v tento deň sprostredkovala 684-tisíc divákom vo veku nad 12 rokov.
Hlavná spravodajská relácia TV Markíza Televízne noviny dosiahla v marci 2021 fantastický úspech, keď v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 zvíťazila nad konkurenciou v každý jeden z 31 dní uplynulého mesiaca.
V obchodnej cieľovej skupine 12-54 zaznamenali Televízne noviny vynikajúci priemerný rating 10,8 % a trhový podiel 29,6 %. Súhrn najdôležitejších udalostí dňa z domova i zo sveta na Markíze uprednostnilo v priemere 614-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom najsledovanejšie vydanie uplynulého mesiaca si v nedeľu, 7. marca 2021, pozrelo 684-tisíc divákov. Aj v rámci univerzálnej cieľovej skupiny 12+ boli jednotkou na trhu s dosiahnutým priemerným trhovým podielom 27,5 %.
O tom, že politické dianie je v tomto neľahkom čase v centre diváckeho záujmu, svedčia nadštandardné výkony diskusnej relácie Na telo. Vydanie z nedele, 21. marca 2021, v ktorom moderátor Michal Kovačič debatoval s ministrom hospodárstva Richardom Sulíkom (SaS) a predsedom Hlasu-SD Petrom Pellegrinim si pozrelo až 564-tisíc divákov starších ako 12 rokov, čo je 3. najvyšší počet od obnovenia relácie na jeseň 2018. V cieľovej skupine 12-54 dosiahlo excelentný rating 8,3 % aj trhový podiel 28,0 %.
Polmiliónovú hranicu (516-tisíc divákov v CS 12+) prekonalo aj vydanie z nedele, 14. marca 2021, s podpredsedníčkou vlády Veronikou Remišovou (Za ľudí) a podpredsedom Smeru-SD Ladislavom Kamenickým. V cieľovej skupine 12-54 zaznamenalo taktiež výborný rating 7,3 % a trhový podiel 24,6 %.
Jednoznačne najsledovanejším nespravodajským programom uplynulého mesiaca sa v cieľovej skupine 12-54 stal mimoriadne obľúbený rodinný komediálny seriál Pán profesor. Konkrétne išlo o premiérovú časť s názvom Brácho, ktorá v pondelok, 1. marca 2021, dosiahla v rámci doterajšej histórie seriálu absolútne rekordný rating 12,7 % a rovnako aj najvyšší trhový podiel 32,4 %.
Všetkých päť v marci odvysielaných epizód 2. série Pána profesora suverénne ovládlo pondelkové večery s excelentným priemerným ratingom 12,2 % a trhovým podielom 31,3 %.
Hviezdne obsadený seriál s Tomášom Maštalírom a Gabrielou Marcinkovou v hlavných úlohách v marci 2021 prilákal k obrazovkám v priemere 503-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
V marci odštartoval na obrazovkách TV Markíza nový ročník fenomenálnej zábavnej šou Tvoja tvár znie povedome, ktorý vykazuje fantastické výsledky sledovanosti. V cieľovej skupine 12-54 zaznamenali štyri v marci odvysielané epizódy priemerný rating 10,7 % a trhový podiel 29,7 %. Sledovalo ich v priemere 547-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Obzvlášť zabodovala tretia premiérová epizóda 6. série, ktorá si v nedeľu, 21. marca 2021, pripísala excelentný rating 11,3 %, ktorý je v rámci doterajšej histórie šou najvyšší od októbra 2016, ako aj vysoko nadpriemerný trhový podiel 30,0 %.
Stále vyššiemu diváckemu záujmu sa teší obľúbená romantická reality šou Svadba na prvý pohľad, ktorá v marci prekonávala jeden rekord za druhým. Doposiaľ najlepší výkon v jej doterajšej histórii si pripísala epizóda odvysielaná v piatok, 26. marca 2021, ktorá v cieľovej skupine 12-54 dosiahla absolútne rekordný rating 10,9 % a rovnako aj doposiaľ najvyšší trhový podiel 27,9 %.
Pokračovanie výnimočného sociálneho experimentu v tento deň pritiahlo k obrazovkám taktiež rekordných 509-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Všetky štyri epizódy odvysielané v priebehu marca zaznamenali v cieľovej skupine 12-54 priemerný rating 9,9 % a trhový podiel 24,9 %.
Mimoriadne obľúbený rodinný seriál Oteckovia tradične nedal konkurencii ani najmenšiu šancu, keď kraľoval podvečernému vysielaniu celý uplynulý mesiac s excelentným priemerným ratingom 8,2 % a trhovým podielom 27,7 % v obchodnej cieľovej skupine 12-54. Každý pracovný podvečer si k obrazovkám TV Markíza sadalo v priemere 410-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Populárny komediálny seriál Horná Dolná pokračoval aj uplynulý mesiac v stabilne nadpriemerných výkonoch. Štyri premiérové epizódy novej série dosiahli v priemere rating 9,3 % a trhový podiel 24,1 %. Príbehy plné humoru v hviezdnom hereckom podaní si vychutnávalo priemerne 396-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Na obrazovkách televízie Doma si v marci 2021 najúspešnejšie počínal premiérový podvečerný seriál z lekárskeho prostredia Chicago Med, najsledovanejšia marcová epizóda si v piatok, 12. marca 2021, pripísala skvelý rating 2,5 % a trhový podiel 6,4 % v cieľovej skupine 12-54.
Taktiež skvelý rating 2,0 % a trhový podiel 5,2 % v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala najsledovanejšia marcová epizóda obľúbeného tureckého seriálu Spútaný motýľ, ktorú televízia Doma odvysielala v stredu, 3. marca 2021. V širšej cieľovej skupine 12+ sa Spútaný motýľ stal najsledovanejším programom stanice Doma za celý uplynulý mesiac, keď si epizódu z pondelka, 22. marca 2021, vychutnalo celkovo 183-tisíc divákov.
Z atraktívnej ponuky televízie Dajto si uplynulý mesiac najviac divákov v oboch hlavných cieľových skupinách vybralo kultový akčný triler Likvidátor s hviezdnym Arnoldom Schwarzeneggerom v hlavnej úlohe, ktorý v stredu, 31. marca 2021, v rámci cieľovej skupine 12-54 dosiahol rating 1,9 % a trhový podiel 5,6 %.
Dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR MEDIA
PR oddelenie skupiny Markíza
Komentáre (0)