Teleráno sa dnes divákom predstavilo v úplne novom šate

03. 11 2020 09:35 | TS
Teleráno - moderátori
Teleráno - moderátori Foto: Nina Skaliková
Teleráno - nové štúdio
Teleráno - nové štúdio
Teleráno - nové štúdio

Dlhoročne najsledovanejšia ranná relácia prešla kompletnou vizuálnou premenou, dostala nové štúdio, zvučku i logo.

Dlhoročne najsledovanejšia ranná relácia Teleráno prešla najväčšou vizuálnou premenou za takmer štvrťstoročie svojej existencie. Divákom televízie Markíza dnes, v utorok 3. novembra 2020, spríjemňovalo ranné vstávanie prvý raz z úplne vynoveného štúdia a zásadnou zmenou prešiel aj grafický vizuál.

Radikálna prestavba štúdia Telerána trvala štyri mesiace a zahŕňala takmer všetko - od podlahy, cez svetelný park až po akustické obklady stien. Došlo k tiež modernizácii všetkých súvisiacich zariadení tak, aby boli kompatibilné so súčasnými špičkovými technológiami, ktorými vynovené štúdio disponuje. Nový dizajn štúdia Telerána vytvoril renomovaný architekt Jaroslav Holota.

"Po rekonštrukcii pôvodného štúdia je Teleráno nové, svieže a moderné. Nová je, samozrejme, i scéna, kde pribudlo niekoľko nových prvkov, napríklad vyvýšené pódium s centrálnym sedením, moderná kuchyňa, či pohodlné sedenie na okennom parapete s výhľadom do areálu televízie Markíza," hovorí šéfredaktorka Telerána Tamara Cho. Dominantou spravodajskej časti sa stala 9 metrov dlhá a 2 metre vysoká LED stena. "Spravodajcom pribudli aj kamerové čítačky a spolu s vizuálnym priestorom a možnosťami prezentácie na videostene sa spravodajstvo v Teleráne dostáva na oveľa vyššiu úroveň ako doteraz," dodala.

Nová videostena umožňuje maximálnu prácu s autentickým obrazom, prezentovať akúkoľvek grafiku či dokrútky, a moderátori sa prostredníctvom nej môžu spájať s redaktormi v živých vstupoch, či s hosťami, ktorí, najmä v súčasnom čase koronakrízy, nemôžu prísť osobne do štúdia.

Tvorivý tím Telerána neustále intenzívne pracuje aj na čoraz vyššej obsahovej atraktivite relácie, ktorá patrí k neodmysliteľným ranným rituálom väčšiny divákov. "Teleráno je v mnohých oblastiach naozaj unikátne práve v bohatej rozmanitosti. Od aktuálneho spravodajstva, predpovede počasia, cez servisné témy, príbehy až po lifestyle či šoubiznis," konštatuje Henrich Krejča, riaditeľ spravodajstva a publicistiky TV Markíza. "Avšak chceme byť ešte viac informatívni, ukázať viac ľudských príbehov, ale i pomôcť radami či riešením zložitých situácií. Zameriame sa ešte väčšmi na dianie na internete. Skrátka, chceme byť všade tam, kde sa niečo deje a byť tak na pulze dňa," dodal.

Zmenilo sa nielen štúdio, ale aj logo, zvučka a celý grafický vizuál Telerána. "Grafika je veľmi dôležitá súčasť každého televízneho projektu. Nielen vizuál, ale i potreba dať ľuďom možnosť cez grafiku lepšie pochopiť tému, o ktorej hovoríme. Áno, treba byť moderný, no zároveň si zachovať to, čo Teleráno robí fenomenálnym už 24 rokov," uzavrel Henrich Krejča.

Všetci členovia tímu Telerána, od moderátorov, cez kameramanov, osvetľovačov, technikov, zvukárov, až po režisérov, zrekonštruované štúdio niekoľko týždňov intenzívne testovali a zžívali sa s novým prostredím, aby ich pri dnešnom prvom živom vysielaní nič nezaskočilo. Sprevádzali ním Adriana Poláková a Roman Juraško, pričom nové štúdio lupeňmi slnečníc priamo vo vysielaní symbolicky pokrstila jedna z najúspešnejších a najpopulárnejších Sloveniek, bývalá špičková tenistka Dominika Navara Cibulková.

Teleráno vysiela TV Markíza každý pracovný deň už od 2. septembra 1996, divákom robí spoločnosť vždy od 06:00 do 08:30. Tvárami rannej relácie sú v súčasnosti Kvetka Horváthová, Adriana Poláková, Lenka Šóošová, Roman Juraško, Daro Richter a Tomáš Juríček. Pravidelnými blokmi Ranných Televíznych novín divákov sprevádzajú Ivana Krejčová, Lucia Hlaváčková a Dominik Matulaj, tím predpovede počasia tvoria Mirka Almásy, Katarína Kulová, Lenka Debnárová a Vratko Sirági.

Aj tento rok je Teleráno jednoznačnou prvou voľbou televíznych divákov, v období od 7. januára do 30. októbra 2020 dosiahlo v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 priemerný trhový podiel 25,1 %. Konkurenčné Ranné Noviny na TV Joj doposiaľ tento rok zaznamenali výrazne nižší priemerný podiel na trhu 13,6 %.

Dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA

PR oddelenie skupiny Markíza

 

Komentáre (0)