Skupina Markíza bola trhovým lídrom v drvivej väčšine aprílových dní, celodenne aj v prime-time

02. 05 2019 15:48 | pet
Skupina Markíza
Skupina Markíza Foto: TV Markíza

Najsledovanejším nespravodajským programom na slovenskom televíznom trhu sa v apríli 2019 stala v rámci cieľovej skupiny 12-54 bláznivá šou 2 na 1.

Skupina Markíza si so stanicami Markíza, Doma a Dajto v uplynulom apríli 2019 udržala stabilnú pozíciu jednoznačného lídra na slovenskom televíznom trhu. V obchodnej cieľovej skupine 12-54 dosiahla vynikajúci priemerný celodenný trhový podiel 28,8 % a konkurenčnú skupinu Joj (21,3 %) tak predstihla s rozdielom 7,5 percentného bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v 26 z 30 aprílových dní.

1.jpg
 

2.jpg
 

Taktiež aj samotná TV Markíza bola v apríli 2019 suverénne najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 21,2 %. Konkurenčná TV Joj (14,4 %) vykázala v rovnakom období rovnako o 6,8 percentného bodu slabší výsledok.

3.jpg
 

Aprílové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v prime-time 19:00-23:00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 30,6 % a konkurenčnú skupinu Joj (25,1 %) tak predstihla o 5,5 percentného bodu. Jednotkou na trhu bola v 25 z 30 dní uplynulého mesiaca.

4.jpg
 

5.jpg
 

Samotná TV Markíza dosiahla v apríli 2019 v prime-time 19:00-23:00 priemerný trhový podiel 22,7 % a s rozdielom 5,1 percentného bodu tak porazila konkurenčnú TV Joj (17,6 %). 

6.jpg
 

Skupina Markíza bola v apríli 2019 jednotkou na trhu aj v prípade divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým podielom 25,8 % a odstupom 4,5 percentného bodu od konkurenčnej skupiny Joj (21,3 %). Trhovým lídrom bola v 27 z 30 dní uplynulého mesiaca. Prvenstvo jej patrilo taktiež v prime-time 19:00-23:00 s dosiahnutým priemerným podielom na trhu 28,4 %.

Bláznivá šou 2 na 1 najúspešnejšou novinkou jarnej sezóny

Originálna zábavná šou 2 na 1 uplynulý mesiac jasne potvrdila, že patrí k najúspešnejším programom aktuálnej televíznej sezóny. Premiérová epizóda s exkluzívnym hosťom, všestranným umelcom Mariánom Čekovským, odvysielaná v stredu, 17. apríla 2019, sa stala v strategickej cieľovej skupine 12-54 suverénne najsledovanejším nespravodajským programom v rámci aprílovej ponuky všetkých slovenských staníc.

Čoraz obľúbenejší formát autorskej a moderátorskej dvojice Adely Vinczeovej a Dana Dangla dosiahol v tejto obchodne podstatnej cieľovej skupine najvyšší tohtoročný rating 11,5 % a absolútne rekordný trhový podiel 34,3 %. Celkovo šou pritiahla k obrazovkám 577-tisíc divákov starších ako 12 rokov, čo je taktiež jej najlepší tohtoročný výsledok. Štyri aprílové epizódy 2 na 1 zaznamenali priemerný rating 9,7 % a trhový podiel 28,9 %, v priemere si ich nenechalo ujsť 475-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Susedia nestrácajú dych, Oteckovia podvečer valcujú konkurenciu

Vynikajúco si v apríli 2019 počínal aj legendárny komediálny seriál Susedia. Päť premiérových epizód aktuálnej série dosiahlo v cieľovej skupine 12-54 priemerný rating 9,1 % a trhový podiel 24,5 %. Skvelú zábavu s mimoriadne obľúbenými seriálovými postavami si vychutnávalo v priemere 443-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Mimoriadne obľúbený rodinný seriál Oteckovia tradične nedal konkurencii ani najmenšiu šancu, keď kraľoval podvečernému vysielaniu celý uplynulý mesiac s excelentným priemerným ratingom 8,0 % a trhovým podielom 35,8 % v obchodnej cieľovej skupine 12-54. Každý pracovný podvečer si k obrazovkám TV Markíza sadalo v priemere 417-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Počasie najsledovanejším programom mesiaca, Televízne noviny naďalej jednotkou na trhu

Celkovo najsledovanejším aprílovým programom sa v cieľovej skupine 12-54 stalo vydanie relácie Počasie, odvysielané v pondelok, 22. apríla 2019, ktoré dosiahlo excelentný rating 11,7 % a trhový podiel 29,0 %. Informácie o počasí si v tento deň nenechalo ujsť až 654-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, pričom v tejto univerzálnej cieľovej skupine išlo o druhý divácky najúspešnejší program uplynulého mesiaca. Výborné výsledky sledovanosti zaznamenala v apríli 2019 aj hlavná spravodajská relácia Televízne noviny. V obchodnej cieľovej skupine 12-54 dosiahla priemerný rating 8,1 % a trhový podiel 28,4 %.

7.jpg
 

8.jpg
 

Súhrn najdôležitejších udalostí dňa na Markíze uprednostnilo v priemere 496-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom najsledovanejšie vydanie uplynulého mesiaca si v utorok, 23. apríla 2019, pozrelo 646-tisíc divákov. Televízne noviny boli uplynulý mesiac v rámci cieľovej skupiny 12-54 suverénnym trhovým lídrom, keď predstihli konkurenčné spravodajské relácie v 27 z 30 aprílových dní.

Špičková zábava pre celú rodinu výrazne zabodovala

Obľúbený komediálny seriál Horná Dolná si aj v apríli udržal výraznú divácku priazeň. Ďalšie štyri premiérové epizódy dosiahli v priemere rating 8,5 % a trhový podiel 24,0 %. Príbehy plné humoru v hviezdnom hereckom podaní si vychutnávalo priemerne 359-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Výborné výsledky menších staníc Doma a Dajto

Na obrazovkách televízie Doma sa uplynulý mesiac najlepšie darilo komédií Dáždnik svätého Petra, ktorá v sviatočný Veľkonočný pondelok, 22. apríla 2019, dosiahla v cieľovej skupine 12-54 rating 2,3 % a trhový podiel 5,6 %. Vynikajúco si počínal aj obľúbený turecký seriál Sila ženy, najsledovanejšia bola epizóda odvysielaná vo štvrtok, 25. apríla 2019 – v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala rating 1,9 % a trhový podiel 6,3 %.

Z atraktívnej ponuky televízie Dajto si uplynulý mesiac najviac divákov v oboch hlavných cieľových skupinách vybralo prípravné zápasy slovenskej hokejovej reprezentácie. V cieľovej skupine 12-54 si najlepšie počínala 2. tretina stretnutia Nemecko – Slovensko, ktorá vo štvrtok, 11. apríla 2019, dosiahla rating 5,0 % a trhový podiel 14,5 %. V rámci univerzálnej cieľovej skupiny 12+ obsadila najvyššiu priečku 3. tretina duelu Slovensko – Česká republika, ktorú si v piatok, 26. apríla 2019, vychutnalo 241-tisíc divákov.

Dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR MEDIA

Komentáre ( 0)