Skupina Markíza bola celodenným trhovým lídrom v každý jeden marcový deň

01. 04 2019 16:43 |
TV Markíza
TV Markíza Foto: TV Markíza

Najsledovanejším programom na slovenskom televíznom trhu sa v marci 2019 stal v rámci cieľovej skupiny 12-54 rodinný seriál Oteckovia.

Skupina Markíza si so stanicami Markíza, Doma a Dajto v uplynulom marci 2019 udržala stabilnú pozíciu jednoznačného lídra na slovenskom televíznom trhu. V obchodnej cieľovej skupine 12-54 dosiahla vynikajúci priemerný celodenný trhový podiel 29,2 %a konkurenčnú skupinu Joj (20,4 %) tak predstihla s rozdielom až 8,8 percentného bodu.

Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v každý jeden z 31 marcových dní.

Taktiež aj samotná TV Markíza bola v marci 2019 suverénne najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 22,3 %. Konkurenčná TV Joj (13,5 %) vykázala v rovnakom období rovnako až o 8,8 percentného bodu slabší výsledok.

Marcové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v prime-time 19:00-23:00,keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 30,4 % a konkurenčnú skupinu Joj (24,9 %) tak predstihla o 5,5 percentných bodov. Jednotkou na trhu bola taktiež v 29 dňoch uplynulého mesiaca.

Samotná TV Markíza dosiahla v marci 2019 v prime-time 19:00-23:00 priemerný trhový podiel 23,4 % a s rozdielom 6,4 percentného bodu tak porazila konkurenčnú TV Joj (17,0 %).

Skupina Markíza bola v marci 2019 jednotkou na trhu aj v prípade divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým podielom 25,5% a odstupom 4,8 percentného bodu od konkurenčnej skupiny Joj (20,7 %). Trhovým lídrom bola v 28-tich dňoch uplynulého mesiaca. Prvenstvo jej patrilo taktiež v prime-time 19:00-23:00 s dosiahnutým priemerným podielom na trhu 27,7 %.

Oteckovia naďalej kraľujú televíznemu trhu, Susedia stále bodujú

Najsledovanejším programom na slovenskom televíznom trhu bol aj v marci 2019 podvečerný rodinný seriál Oteckovia. Konkrétne išlo o epizódu odvysielanú v stredu, 13. marca 2019, ktorá v strategickej cieľovej skupine 12-54 dosiahla vysoko nadpriemerný rating 11,8 % a trhový podiel 41,0 %. Vychutnalo si ju celkovo 572-tisíc divákov starších ako 12 rokov, čo je taktiež najlepší marcový výkon seriálu. Mimoriadne obľúbený seriál si na konto pripísal aj doposiaľ absolútne rekordný trhový podiel 44,9 %, ktorý v rámci cieľovej skupiny 12-54 zaznamenal vo štvrtok, 21. marca 2019.

Oteckovia nedali konkurencii ani najmenšiu šancu, keď kraľovali podvečernému vysielaniu celý uplynulý mesiac s excelentným priemerným ratingom 10,2 % a trhovým podielom 38,9 % v obchodnej cieľovej skupine 12-54. Každý pracovný podvečer si k obrazovkám TV Markíza sadalo v priemere 511-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Vynikajúco si v marci 2019 počínal aj legendárny komediálny seriál Susedia. Štyri premiérové epizódy novej série dosiahli v cieľovej skupine 12-54 priemerný rating 9,4 % a trhový podiel 25,7 %. Skvelú zábavu s mimoriadne obľúbenými seriálovými postavami si vychutnávalo v priemere 463-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Televízne noviny naďalej jednotkou na trhu v oboch hlavných cieľových skupinách

Výborné výsledky sledovanosti zaznamenala v marci 2019 aj hlavná spravodajská relácia Televízne noviny. V obchodnej cieľovej skupine 12-54 dosiahla priemerný rating 9,5 % a trhový podiel 29,3 %.

Súhrn najdôležitejších udalostí dňa na Markíze uprednostnilo v priemere 565-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom najsledovanejšie vydanie uplynulého mesiaca si vo štvrtok, 14. marca 2019, pozrelo 634-tisíc divákov.

Televízne noviny boli uplynulý mesiac v rámci cieľovej skupiny 12-54 suverénnym trhovým lídrom, keď predstihli konkurenčné spravodajské relácie v každý jeden z 31 marcových dní. Aj v rámci univerzálnej cieľovej skupiny 12+ boli jednotkou na trhu s dosiahnutým priemerným trhovým podielom 27,9 %.

Vysoký divácky záujem o prezidentské voľby

Najsledovanejším nespravodajským programom uplynulého mesiaca v rámci celého trhu sa v univerzálnej cieľovej skupine 12+ stala mimoriadna predvolebná diskusná relácia s názvom Prezidentské voľby 2019 - Duel kandidátov. Atraktívnu debatu moderátorov Zlatice Švajdovej Puškárovej a Michala Kovačiča s prezidentskými kandidátmi Zuzanou Čaputovou a Marošom Šefčovičom si nenechalo ujsť celkovo 639-tisíc divákov starších ako 12 rokov. V strategickej cieľovej skupine 12-54 dosiahla 60-minútová relácia nadpriemerný rating 9,8 % a trhový podiel 26,2 %, pričom v čase vysielania bola silnou jednotkou na trhu.

Jednoznačným lídrom trhu bola Markíza s reláciou Na telo aj v nedeľu 31.3. Debatu s víťazkou prezidentských volieb sledovalo 323 tisíc divákov starších ako 12 rokov a v cieľovej skupine 12-54 dosiahla nadpriemerný rating 5,8% a trhový podiel 28,3%.

Nedeľné večery patrili úspešnej speváckej súťaži The Voice Česko Slovensko

V marci na obrazovkách TV Markíza s úspechom pokračovala tretia sezóna veľkolepej speváckej súťaže The Voice Česko Slovensko, ďalšie epizódy vykázali skvelé výsledky sledovanosti. V cieľovej skupine 12-54 zaznamenali priemerný rating 8,0 % a trhový podiel 22,3 %. Sledovalo ich v priemere 356-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Víťazný návrat bláznivej šou 2 na 1

Po veľkom úspechu vlaňajšej pilotnej epizódy sa v marci 2019 s pravidelnou stredajšou periodicitou vrátila na obrazovky TV Markíza bláznivá šou moderátorov Adely Vinczeovej a Dana Dangla s názvom 2 na 1. Každý týždeň si v nej berú na paškál naozaj exkluzívnych hostí, ktorých dostávajú do rôznych nečakaných situácií. Tri marcové epizódy dosiahli v cieľovej skupine 12-54 výborný priemerný rating 8,6% a trhový podiel 27,1%, šou sa tak zaradila k najúspešnejším programom aktuálnej televíznej sezóny. Večery plné bláznivých úloh, zaujímavého rozprávania a skvelej zábavy pritiahli k obrazovkám v priemere 441-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Špičková zábava pre celú rodinu výrazne zabodovala

Mimoriadne obľúbený komediálny seriál Horná Dolná si našiel svojho diváka aj s novou, v poradí už deviatou sériou. Štyri premiérové marcové epizódy dosiahli v priemere rating 8,2 % a trhový podiel 23,6%. Príbehy plné humoru v hviezdnom hereckom podaní si vychutnávalo priemerne 378-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Darilo sa aj úvodným štyrom epizódam druhej série komediálneho seriálu Kuchyňa, ktorý v cieľovej skupine 12-54 zaznamenal v pondelkové večery priemerný rating 7,3% a trhový podiel 23,4 %. Hviezdne obsadený seriál z gastronomického prostredia si vychutnalo priemerne 314-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR MEDIA

PR oddelenie skupiny Markíza

Komentáre ( 0)