Desať tipov na ľahkú letnú večeru

21. 05 2018 16:00 | lch
Avokádo
Avokádo Foto: Shutterstock.com

Na týchto jedlách si pochutíte aj bez výčitiek.

Ak máte problém každý deň vymýšľať nové a nové recepty, tak tento článok je určený presne pre vás. Inšpirujte sa receptami, ktoré sú zdravé, bohaté na vitamíny a čo je hlavné - nepriberiete z nich. Ako prvý tip na rýchlu a zdravú večeru vám namiesto zemiakov alebo ryže ponúkame cuketové špagety. Sú výborné ako príloha k mäsu, alebo si ich môžete pripraviť ako hlavné jedlo napríklad s pestom, ako obyčajné špagety. Ich príprava je veľmi jednoduchá. Cuketu si nakrájate na tenké dlhé prúžky a konzumovať ich môžete buď surové, alebo ich na pár sekúnd sparte vo vriacej vode.

Ak nechcete pred letom pribrať, ale naopak schudnúť, voľba šalátu je na mieste. Aby ste ale neboli po polhodine hladný, pripravte si k nemu rybu. Vždy dobrá voľba je losos len tak ugrilovaný na panvici. Okrem rôznych druhov listového šalátu môžete skúsiť aj niečo extravagantnejšie. Inšpirujte sa našim receptom na quinou s avokádom. Quinou si uvaríte, necháte vychladnúť, pridáte k nej na drobno nasekané avokádo, cherry paradajky, pre farebnosť môžete dokrájať aj žltú papriku.

Keď sme už pri rybe veľmi dobrá a zdravá ryba je aj tuniak. Tuniakové steaky si dopredu nasolíte, posypete sezamovými zrniečkami a na panvici osmahnete 2 minúty z každej strany. Steak položíte na tanier, necháte ho chvíľku odstáť a nakrájate na plátky. Vnútri by mal byť šťavnaný. Ako príloha je v tomto období výborná zelená špargľa.

Nezabúdame ani na tých, ktorý majú radi hríby. Spravte si ich plnené. Najlepšie sú Portobello, ktoré sú výborným zdrojom bielkovín. Plnku si spravíte z taveného syra, nadrobno nakrájanej šunky, vegety a nadrobno nasekanej petržlenovej vňate. Hlavičky naplníte a cca 25-30 minút zapečiete v rúre.

Pre milovníkov syrov tu máme klasiku. Grilovaný kozí syr. Tak jednoduchý recept môžete ozvláštniť plátkami upečenej cvikle. Ideálne keď si cviklu deň dopredu zapečiete v alobale cca hodinku v rúre. Na druhý deň si ju už len ošúpete, nakrájate na tenké plátky a na 15 minút dáte zapiecť v rúre do chrumkava. A jednoduchá večera je na svete!

Ďalší z radu jednoduchých receptov je zapečené avokádo s vajcom. Ošúpané avokádo rozkrojíme na polovicu, zbavíme kôstky a do jamky po nej opatrne vyklopíme vajíčko. Posolíme, môžeme posypať pažítkou a poprípade navrch môžeme dať nadrobno nasekanú šunku. Zapekáme v rúre cca 15 minút.

Dobrý tip na ľahkú večeru je aj kurací špíz. Jeho kúzlo je v tom, že ku kuracím prsiam si môžete pridať akúkoľvek zeleninu. Odporúčame červenú cibuľu, žltú papriku, šampióny a kto má chuť môže pridať aj kúsok slaninky.

Ak máte radi vajíčka veľmi jednoducho si pripravíte tento recept. Určite bude mať úspech aj u vašich detí. Sedliacka omeleta sa pripravuje nasledovne. Ošúpaný zemiak si nakrájate na plátky, ktoré opražíte na panvici. Po chvíli pridáte rozmiešané vajíčka a dajte aj trošku mrazeného hrášku. Omeletu opekajte kým nie je hotová a šup s ňou na tanier.

Pri vajíčkach ešte ostaneme. Palacinkami sa určite zavďačíte svojim deťom, ale vy si ich môžete pripraviť naslano. Stačí, ak do cesta nepridáte cukor. Hotové palacinky si môžete natrieť taveným syrom, pridáte plátkový syr, plátky šunky a zrolujete. Tí odvážnejší to môžu skúsiť so sardinkovou nátierkou. Budete prekvapení, aké je to chutné!

Ako posledný tip na ľahkú letnú večeru vám ponúkame krevety. U väčšine ľudí sú obľúbené hlavne v lete. Zľahka osmahnuté na bielom víne a s bielym vínkom :)

Dobrú chuť!

Komentáre ( 0)